Opdatering på Max Workouts – 1. fase klaret!

Jeg er nu færdig med første fase af Max Workouts, der varer 3 uger. Det har været nogle hårde uger at komme igennem. Min muskler har protesteret, mine knæ har værket, men jeg har ikke lyttet efter.

Ligesom med al anden træning skal man have en del selvdiciplin for at presse sig selv, til det niveau som programmet kræver. Til gengæld er tidshorisonten på maks 30 min rimelig overskuelig.

Allerede efter den første uge kunne jeg mærke at jeg var stærkere og kunne øge intensiteten på min træning fra gang til gang. Jeg er kun i fitness centeret 2 – 3 gange i løbet af en uge. Med omklædning, op- og nedvarmning og intervaltræningen sammenlagt bruger jeg omkring 45 – 50 min ialt. Hvilket er væsentligt mindre end jeg er vant til. Udover det kan jeg træne med mine vægte derhjemme, ligeledes i maks 30 min. om dagen.

For mig, er dette en meget attraktiv måde at komme i form på. Jeg bruger mindre tid, hvilket er mere motiverende på de dage, hvor man ikke har så meget lyst. I stedet kan man bare tænke “det er jo kun ½ time”.

Jeg kan mærke at mit tøj sidder løsere. Jeg kan mærke at min mave er skrumpet ind. Og så er der også vægten der siger 88,5 kg. Et vægttab på næsten 4 kilo. Og det er endda oveni en øgning i min muskelmasse på 6%!

Glæder mig til slutningen på måneden, hvor jeg tager målebåndet i brug igen.

HIIT? I’m a beliver!

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2012

En tanke om "Opdatering på Max Workouts – 1. fase klaret!"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.